- 22 oktober 2024
Bereik uw doelgroep in alle fasen van de customer journey
met het SEE | THINK | DO-model
De customer journey verloopt vandaag, in tegenstelling tot enkele jaren terug, steeds meer digitaal. Potentiële kopers informeren zich voorafgaand aan de aankoop uitgebreid online over het aanbod aan producten, eigenschappen, prijzen... Tegenwoordig gaan kopers enkel nog over tot fysieke, persoonlijke contacten met dealers of verkooppunten als hun keuze zo goed als gemaakt is. Het is daarom belangrijk om zowel online als offline een goed communicatieplan uit te werken.
Bereik uw doelgroep in de kern van hun business
Met 35 titels in 8 sectoren biedt PMG een uniek platform om te communiceren met alle vakdoelgroepen in België. De PMG redactie brengt kwalitatieve, betrouwbare vakinformatie op maat en in de vaktaal van deze sterk afgelijnde professionele doelgroepen. PMG informeert via een complete mediamix van gedrukte en digitale magazines, video, events en opleidingen.
Wenst u meer informatie hierrond? Klik hier!
PMG vertelt uw verhaal
Bij het opstellen van een goed communicatieplan is het belangrijk om de customer journey in het achterhoofd te houden.
Oriëntatiefase
In de oriëntatiefase van de costumer journey ligt de focus op zichtbaarheid en naamsbekendheid. Het doel is om uw merk maximaal te communiceren en bekend te maken bij een zo breed mogelijk publiek, hetzij professionals die nu of in de toekomst mogelijk interesse kunnen hebben in uw merk of product.
Om die maximale communicatie te bereiken, kunt u inzetten op een traffic item in één van onze nieuwsbrieven. Het traffic item omvat een tekst, foto en link naar keuze en wordt gepubliceerd in de neutrale, gespecialiseerde context van onze online magazines. De link die u in deze traffic unit plaatst, leidt geïnteresseerden om naar de gewenste webpagina: een registratieformulier, een product- of evenementenpagina, whitepaper...
U kunt ook kiezen voor display advertising. Uw display advertentie wordt getoond bij alle redactionele content die matcht met de door u gekozen interesses. Door uw merk te koppelen aan content waarvan onze thema's/interesses overeenstemmen met uw business, wordt uw merk met logo, bedrijfsnaam en link naast de redactionele content getoond. U verhoogt zo uiterst gericht de visibiliteit van uw merk bij de juiste doelgroep en dat binnen een kwalitatief, betrouwbare context.
Consideratiefase
In de tweede fase, ook wel de consideratiefase genoemd, zijn prospects actief op zoek naar informatie die helpt bij het nemen van de juiste beslissing. In deze fase is het belangrijk om als merk online en binnen een betrouwbare en kwalitatieve context aanwezig te zijn met relevante content afgestemd op de noden van de prospect.
Dit kunt u doen aan de hand van online of offline branded content. Hierbij helpt onze eigen redactie u met het schrijven van uw artikel waarin u een product of dienst uitlicht. Door dit artikel in een vakmagazine te publiceren, bereikt u meteen het juiste publiek om uw boodschap bij over te brengen.
Gaat het om een onderwerp dat meer uitleg vereist? Dan kunt u kiezen om dit te bespreken in een video. Deze video is multi-inzetbaar en kan via verschillende kanalen meermaals verspreid worden. Ook hiervoor kunt u rekenen op de expertise van PMG. Met het inhouse videoproductiebedrijf PVP creëert PMG uw video's.
Het is ook een optie om via een magazine sample box uw producten onder de aandacht te brengen van een heel specifieke doelgroep. Het gezamenlijk versturen van zowel samples als het vakblad in één box bij een specifieke doelgroep biedt unieke opportuniteiten en staat zonder twijfel garant voor succes.
Beslissingsfase
In de beslissingsfase komt het er op aan om de verzamelde prospects te converteren naar sales leads. Hierbij ligt de focus op maximale conversie door de prospects opnieuw aan te spreken en ze een onweerstaanbaar aanbod of unieke voordelen aan te bieden.
Dit aanbod kan verlopen via een online dedicated magazine. Dedicated online magazines zijn een bijzonder performante manier om uw doelgroepenselectie gericht te benaderen.
Dit gepersonaliseerde, online magazine bevat enkel eigen content en kan zo perfect afgestemd worden op uw merk en de behoeften van uw doelgroep. De focus ligt hierbij op maximale conversie door relevante content en acties aan te bieden.
Het dedicated online magazine linkt naar bestaande merkgebonden content op uw eigen webplatform, branded content over uw merk of dienst op de PMG vakplatforms en neutrale redactionele content geproduceerd door de gespecialiseerde PMG vakredacteurs.
Care
Eens de prospect is omgezet in een klant is het belangrijk om deze aan uw merk en uw bedrijf te blijven binden. Volg klanten persoonlijk op, hou er een goede service na verkoop op na en blijf uw klanten geregeld informeren over de oplossingen die relevant kunnen zijn.