PROVEN RESULTS

SIKKENS communicatie case

header afbeelding

Sikkens is een professioneel verfmerk dat een volledig assortiment aan hoogwaardige producten aanbiedt. Sinds de oprichting in Nederland in 1792 heeft het bedrijf slechts één ambitie: professionals ondersteunen met producten en diensten van de beste kwaliteit. Dankzij continu onderzoek en het gebruik van innovatieve technologieën ontwikkelen ze producten die niet alleen technisch topprestaties leveren en een maximale productiviteit bieden, maar die ook nog eens duurzaam zijn.

doelstellingen

Met deze communicatiecase wil Sikkens:

  • de visibiliteit van de grootschalige actie doen stijgen
  • de betrokkenheid van de Belgische schilders verhogen
  • de merkbekendheid een boost geven

doelgroep

De grootschalige schildersactie georganiseerd door Sikkens was exclusief voorbehouden voor de professionele schilders in België. Om die reden werd gekozen voor de titel Decoratie als mediapartner. De Sikkens-communicatiecampagne werd uitgerold aan de hand van advertenties in het printmagazine en branded content gepromoot in de online magazines van Decoratie

uitwerking

OPZET VAN DE ACTIE

Sikkens zette een actie op poten waarbij de deelnemers kans maakten op de hoofdprijs, een Toyota Proace volledig ingericht door Sortimo en gevuld met Sikkens Alphacryl Morpha. Naast de hoofdprijs maakten de deelnemers ook kans op een van de overige duizend prijzen: Wolfline-schildersoutfits, Tesa-masking tapes, Wagner-heteluchtpistolen, Anza-verlengsteel met titex verfrollen of schilderspakketten. Om deel te nemen moesten de schilders codes verzamelen. Deze waren te vinden op de verfpotten Sikkens Alphacryl Morpha 10L WO5 en Wit en in ons Decoratie Magazine editie september.

OPBOUW communicatieCAMPAGNE

De mediacampagne van Sikkens werd crossmediaal uitgerold, zowel in print als in online werden artikels, advertenties en branded stories gepubliceerd.

Print

afbeelding voorpagina en dubbele paginaOm de Sikkens-actie onder de aandacht te brengen werd een volledige mediacampagne opgesteld. In de print werd de cover van de septemberedtie van Decoratie volledig toegewijd aan de Sikkens-actie. Dit zorgde ervoor dat 90% van de lezers de advertentie gezien heeft én deze zich bovendien ook herinnert. Het gaat om een aanzienlijk hoog percentage. Daarenboven werden de condities verder toegelicht in een inlassing van een dubbele pagina in diezelfde editie. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat deze spread-pagina maar liefst 65% "gezien en herinnerd".

Bovendien fungeerden de printadvertenties als tool om een maximumaantal professionele schilders te bereiken en te stimuleren om deel te nemen aan de wedstrijd. In de septembereditie van het vakblad Decoratie vond de schilder een code, waarmee hij kon deelnemen aan de Sikkens-actie. 

Online

Als promotie werd een spot gemaakt, om de wedstrijd van Sikkens te promoten. Deze werd online gepubliceerd op de website van Sikkens en in een branded story gepusht via een nieuwsbrief van Decoratie.

De producten van Sikkens en partners Anza, Tesa, Wolf-line, Wagner en Sortimo werden door middel van een video voorgesteld. De producenten hielden zich aan een scenario met een goed afgelijnde spreektekst, zodat de schilders to-the-point info krijgen over de producten om hun interesse te wekken.

Sikkens : Alpha resisto anitmarks velours

 

WSB finishing equipment : WAGNER versfpuit SF23 Plus AirCoat

MEER VIDEO'S

Vervolgens werden de video's via een Branded Story naar de schilders verstuurd in de online nieuwsbrieven van Decoratie. Deze Branded Story werd zes maal gepusht via het online magazine Decoratie naar de professionele schilders. Vanaf juni 2020 werd het online luik van de campagne opgestart.

Als afsluitend onderdeel van de communicatie campagne werd in november 2020 de bekendmaking van de winnaar via het online Decoratie-magazine gepubliceerd, om zo efficiënt mogelijk de communicatie tot de juiste doelgroep te richten.

BEKENDMAKING WINNAARS SIKKENS

IN DIT ONLINE MAGAZINE

Resultaten

REACH ONLINE
101.957
VIEWS
30.071
(29,49% open rate)
LEADS
510
(1,70% leads on opend)


afbeelding leads

De Sikkens-campagne werd gerealiseerd door PMG Content Lab en PMG Redactie:

  • uitwerking concept
  • planning campagne
  • opnames video's
  • schrijven en publicatie native + branded content met integratie video
  • opstellen en uitsturen online magazine met integratie wedstrijd

Gregory SmetWenst u meer informatie, aarzel niet om ons te contacteren 
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be

Meer weten over

CONTENT PRODUCTION

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PMG COMMUNICATION SOLUTIONS 

PMG COMMUNICATION SOLUTIONS maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.