PROVEN RESULTS

EVBOX COMMUNiCATIE CASE

evbox

EVBOX, opgericht in 2010, is de internationale marktleider op het gebied van laadpalen en aanvullende diensten voor elektrische auto’s. Ze bieden laadoplossingen voor kantoren, fleetmanagement, retail, horeca en residentiële woningen. Zo telt EVBOX vandaag meer dan 60.000 actieve laadpunten in ruim 45 landen, voor zowel particulieren en bedrijven, als dienstverleners.

DOELSTELLINGEN

Met deze communicatiecase wil EVBOX:

  • Nieuwe dealers identificeren voor een afspraak
  • Aandacht vestigen op het groeiend belang van elektrische (bestel)wagens in het straatbeeld
    en daarbij horende elektrische laadpalen
  • Installateurs sensibiliseren tot het adviseren van hun klanten en tot het plaatsen van een elektrische laadbox in de woning of atelier
  • Verhogen van de naambekendeheid van EVBox

DOELGROEP

EVBOX richt zich tot de elektrische installateurs.
Relevante titel voor deze communicatiecase: Elektricien

 UITWERKING

Voor de realisatie van deze communicatiecase werd integraal ingezet op ONLINE MEDIA.

stap 1: CONTACT LEAD GENERATION
NATIVE STORIES
In het kader van deze case werd er een native story gepubliceerd in het online magazine van Elektricien. Het artikel
'Hoe geef ik klanten het beste advies over elektrische laadpalen' informeert elektriciens over
- hoe ze hun klanten kunnen adviseren over elektrische laadpalen
aandachtspunten bij de plaatsing van laadpalen
- de k
euze van de juiste leverancier

LEES DE NATIVE STORY BINNEN HET ELEKTRICIEN ONLINE MAGAZINE
BRANDED CONTENT STORY 

In hetzelfde online magazine van Elektricien werd de branded content story van EVBOX 'Groeiende afzetmarkt voor de installatie van laadstations' opgenomen. Deze branded story brengt cijfers die het groeiende belang van elektrische wagens benadrukt en nodigt lezers uit om EVBox installateur te worden.

LEES DE BRANDED CONTENT STORY

Door de branded content story te combineren met de native story genereert de campagne meer contacten.

stap 2: SALES LEAD & TRAFFIC GENERATION
Tot slot werd er een dedicated EVBox magazine uitgestuurd naar alle geregistreerde contacten (contact leads). Het dedicated online magazine richt zich naar alle online lezers die eerder bovenvermelde native en branded story of gerelateerde content rond elektrische laadpalen hebben gelezen. Doelstelling was om de geregistreerde contacten te converteren naar hard leads (identificatie nieuwe dealers-installateurs) door het inzetten van een wedstrijd en te wijzen op de voordelen als installateurs van elektrische laadpalen.

DEDICATED EVBOX MAGAZINE

RESULTATEN

stap 1: cONTACT LEAD GENERATION (native story + branded story)

REACH
19.924

VIEWS
6950
(34,8 % open rate)
CONTACT LEADS
481
(2,4 % clickthrough cfr. oplage)

stap 2: SALES LEAD GENERATION 

CONTACT LEADS
2.610
(native 
+ branded story + gerelateerde content)
VIEWS
1.522
(58% open rate)
SALES LEADS
395
(15% clickthrough cfr. oplage)

Er werden 20 nieuwe afspraken met potentiële EVBox installateurs opgezet.

De EVBox campagne werd gerealiseerd door PMG :
- uitwerking concept
- planning campagne
- schrijven en publicatie native + branded content met integratie video
- opstellen en uitsturen dedicated online magazine met integratie wedstrijd

Wenst u meer informatie, aarzel niet om ons te contacteren 
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PMG COMMUNICATION SOLUTIONS 

PMG COMMUNICATION SOLUTIONS maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.