- 08 juli 2020
PROVEN RESULTS
Delta WaTER Softeners COMMUNCATIECASE:
identificatie nieuwe DEALERS-installateurs
DELTA WATER SOFTENERS vervaardigt al ruim vijftien jaar waterverzachters voor privaat of professioneel gebruik en biedt op die manier een oplossing voor bijna elk ‘hardwaterprobleem'. Het bedrijf draagt uniciteit en kwaliteit hoog in het vaandel. Zo streven ze ernaar om elk onderdeel zelf te produceren en blijven ze permanent investeren in innovatieve producten. Voor de installatie werkt Delta Water Softeners samen met een selectie van deskundige installateurs.
DOELSTELLINGEN
Met deze communicatiecase wilt DELTA WATER SOFTENERS:
- Nieuwe dealers-installateurs identificeren voor een afspraak
- Belang van waterverzachters en problematiek hard water toelichten bij de installateurs
- Installateurs informeren over de keuze van de juiste wasverzachter
- De nieuwe ONTARIO 4 waterverzachter voorstellen
- USP’s van Delta Water Softeners belichten
DOELGROEP
DELTA WATER SOFTENERS richt zich tot de sanitaire installateurs.
Relevante titel voor deze communicatiecase: Sanilec
UITWERKING
Voor de realisatie van deze communicatiecase werd integraal ingezet op ONLINE MEDIA.
stap 1: CONTACT LEAD GENERATION
NATIVE STORIES
In het kader van deze case werden er 2 native stories gepubliceerd in het online magazine van Sanilec (13/02/20).
'De gevolgen van hard water: meer onderhoud en minder rendement'
informeert installateurs hoe ze hun klanten kunnen begeleiden in de keuze voor een ontharder.
'Water ontharden door ionenuitwisseling' focust op de mogelijkheden en aandachtspunten van waterontharding door ionenuitwisseling en belicht eveneens de types, installatie en onderhoud van de ionenwisselaars.
LEES DE NATIVE STORIES BINNEN HET SANILEC ONLINE MAGAZINE
BRANDED CONTENT STORY
In een volgend online magazine van Sanilec (18/02/20) werd de branded story van DELTA WATER SOFTENERS 'Waterverzachter Ontario 4 bespaart kosten en onderhoud bij AZ Sint-Lucas' opgenomen. Deze branded story brengt een caseverhaal van het ziekenhuis AZ Sint-Lucas in Gent die dankzij de gloednieuwe installatie van Delta Water Softeners genieten van zacht water, een stabiele doorstroming en een lager energieverbruik.
LEES DE BRANDED CONTENT STORY
Door de branded content story te combineren met native stories genereert de campagne meer contacten.
stap 2: SALES LEAD & TRAFFIC GENERATION
Aansluitend op de publicatie van de native en branded stories werd er begin maart een dedicated DELTA WATER SOFTENERS magazine uitgestuurd naar alle contact leads. Het dedicated online magazine richt zich naar alle online lezers die eerder bovenvermelde native en branded stories of gerelateerde content rond wasverzachters hebben gelezen. Doelstelling was om de contact leads te converteren naar hard leads (identificatie nieuwe dealers-installateurs) door het inzetten van een wedstrijd en te wijzen op de voordelen als installateurs van waterverzachters.
DEDICATED DELTA WATER SOFTENERS MAGAZINE
RESULTATEN
stap 1: cONTACT LEAD GENERATION (voor branded story 'Waterverzachter Ontario 4 bespaart kosten en onderhoud bij AZ Sint-Lucas')
17.608
5.979
(33,95 % open rate)
703
(4 % clickthrough cfr. oplage)
stap 2: SALES LEAD GENERATION
1.330
(online lezers branded story + gerelateerde content)
663
(59% open rate)
(9,3% clickthrough cfr. oplage)
Er werden 20 nieuwe afspraken voor potentiële dealers Delta Softeners opgezet.
Wenst u meer informatie, aarzel niet om ons te contacteren
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be