Dobbit boost tijdens lockdown

BESTE ONLINE CIJFERS OOIT

De cijfers liegen er niet om. De lockdown zette Belgen overduidelijk aan het klussen, bouwen en verbouwen. De extra vrije tijd investeerden thuisblijvers tijdens die periode in werken aan de woning. Dit uitte zich onder meer in de sterke, explosieve stijging van zowel de online abonnees als de views en users op de website Dobbit.be alsook op het Dobbit YouTube-kanaal.

Deze positieve cijfers bevestigen enerzijds de nood aan degelijke informatie over bouwen en verbouwen wanneer men thuis zelf aan de slag wil. Goed geïnformeerd zijn, is en blijft een absolute voorwaarde om werken aan de woning tot een goed einde te brengen.
De cijfers bevestigen andermaal de positie van Dobbit als grootste bouwkennisplatform in België. In bijna 40 jaar tijd is Dobbit uitgegroeid tot de referentie bij uitstek voor bouwers en verbouwers met een uniek aanbod aan informatie en inspiratie voor alle projecten in en rond het huis.

Ook de lancering van Dobbit SCHOOL tv op maandag 27 april draagt in sterke mate bij tot de online boost van Dobbit. Dit blijkt duidelijk wanneer we de cijfers van de eerste week School tv afzetten t.o.v. de overige weken in lockdown. Door zijn technische en educatieve aanpak biedt alleen Dobbit, hetzij via televisie of online, leerkrachten en leerlingen uit het technisch onderwijs een uniek aanbod aan bouwtechnische video's en dossiers waar ze meteen mee aan de slag kunnen. Een volwaardig alternatief voor thuisonderwijs in coronatijden zo blijkt.


meer dan 250.000 ONLINE ABONNEES

Dobbit evolutie

Aan de start van de lockdown, vanaf nr. 13, tekende het online abonneebestand een enorme piek van meer dan 4.000 nieuwe, unieke mailadressen. Sinds de start van de lockdown dikte het online abonneebestand van Dobbit aan met meer dan 16.000 mailadressen. Online heeft Dobbit nu meer dan 250.000 abonnees.


+75% USERS OP DOBBIT.BE

Pageviews

views dobbit

Gedurende de lockdown zijn het aantal pageviews van de site Dobbit met 81% gestegen, van gemiddeld 10.500 views/dag (pre-corona) naar 19.500 views/dag op dit moment (post-corona). 

views dobbit vs school tv

Ook de lancering van School TV op maandag 27 april heeft een sterke impact gehad op de pageviews. In de week van 27/04-03/05 waren er dagelijks 26.000 pageviews met een piek op zaterdag van 56.000. Deze week werd gekenmerkt door een stijging van 42% ten opzichte van de overige weken in coronatijd. De pieken op dinsdag 28/04 (57%) en woensdag 29/04 (66%) zijn duidelijk te danken aan het VRT-journaal uitgezonden op maandag 27/04 om 19u.

Users

users dobbit

De gebruikers op de website stijgen met 73% ten opzichte van het pre-coronatijdperk. Dobbit.be heeft 5.730 dagelijkse gebruikers op dit moment. Voor corona waren dit 3.303 gebruikers. Het is duidelijk dat de lockdown mensen aan het klussen zet.

users dobbit vs school tv
In de week van de lancering van School TV (27/04-03/05) noteren we 27% meer dagelijkse gebruikers dan in de overige weken van het coronatijdperk met pieken tot 48% en 54% op de dinsdag en woensdag volgend op het avondjournaal van maandag.


+77% VIEWS OP DOBBIT YOUTUBE-KANAAL

VIEWS 

youtube views
Het aantal views is in de coronaperiode spectaculair gestegen. 77% meer Youtube-views, waaronder 82% meer Franse views en 67% meer Nederlandse views. De stijging zet zich door over alle dagen heen en komt neer op 86.000 views per dag. Over 2020 werden reeds bijna 8 miljoen video's van Dobbit bekeken.

ABONNEES

youtube abonnees
Het aantal nieuwe subscribers stijgt ook met 70% ten opzichte van pre-corona. Op dit moment komen er 304 nieuwe abonnees bij per dag. Op dit moment hebben de Dobbit YouTube-kanalen (Nederlands en Frans kanaal samen) 211.000 abonnees.

Best bekeken ITEMS

De coronacrisis is dus duidelijk het uitgelezen moment om klussen, bouwprojecten en tuinwerken aan te pakken. Uit de cijfers blijkt dat gebruikers vooral op zoek zijn naar informatie over werken aan de vloer, badkamer, tuin en/of atelier. Zo scoorden items als inloopdouche, tuinthuis- en omheining, vloeren en werkbank het best in de voorbije periode.

TOP 8

Wenst u meer informatie, aarzel niet om ons te contacteren
op het nummer +32 (0)50/24.04.04 
of via mail naar:
Andy NoyezAndy Noyez 
Directeur Uitgever
ann@pmg.be



Gorik De DobbelaereGorik De Dobbelaere 
Commercieel Directeur Bouw
god@pmg.be



Meer weten over

BUSINESS SOLUTIONS

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PMG COMMUNICATION SOLUTIONS 

PMG COMMUNICATION SOLUTIONS maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.