- 10 februari 2020
- | 2 min. leestijd
PROVEN RESULTS
NEDERMAN COMMUNICATIECASE:
GEZOND WERKEN
DOELSTELLING
Nederman draagt gezondheid en welzijn van werknemers in een industriële omgeving hoog in het vaandel en wilt daarom hun afzuigsystemen in de kijker zetten als oplossing voor werken waarbij rook en stof onstaan en dus schadelijk zijn voor de gezondheid. Dit willen ze realiseren door te wijzen op de unieke voordelen van de Nedermann afzuigsystemen aan de hand van een voorbeeld uit de praktijk.
DOELGROEPEN
Met deze afzuigsystemen richt Nederman zich op de metaal- en de auto-industrie.
Titels die van toepassing zijn voor deze communicatiecase: Metallerie + Carfix + TIM
UITWERKING
stap 1: SOFT LEAD GENERATION
NATIVE STORY
Een native story 'Voor elk lasprobleem een oplossing' gaat dieper in op de gevaren en mogelijke schade naar aanleiding van vrijgekomen rook en belicht ook de mogelijkheden en toepassingen van afzuigsystemen. Deze native story werd opgenomen in het online magazine van CarFix.
LEES NATIVE STORY
BRANDED CONTENT STORY
Voor NEDERMAN werd een branded content story 'Gezonde lucht prioritair in Welda Academy' uitgeschreven. Inhoudelijk wordt een case omschreven waarbij er door Welda Academy geopteerd werd voor de installatie van een Nederman afzuiginstallatie: van situering en besluitvorming tot installatie en streefdoelen. Deze content werd ondersteund door een video.
LEES ONLINE BRANDED STORY VAN NEDERMANN
stap 2: PRINT VISIBILITY
De branded content story 'Gezonde lucht prioritair in Welda Academy' werd ook opgenomen over 2 redactionele pagina's in de vakbladen Metallerie, CarFix en TIM om deze toepassing van Nedermann extra visibiliteit te geven, het bereik te optimaliseren en de impact te verhogen.
LEES DE BRANDED STORY VAN NEDERMAN IN HET VAKBLAD METALLERIE
stap 3: HARD LEAD & TRAFFIC GENERATION
In een volgende stap kan NEDERMAN alle verworven soft leads of m.a.w. alle online lezers die eerder bovenvermelde story 'Gezonde lucht prioritair in Welda Company' opnieuw benaderen via een dedicated NEDERMAN magazine en deze converteren naar hard leads. Dit dedicated NEDERMAN magazine bevat enkel eigen branded content aangevuld met een concrete call-to-action. Indien een dedicated NEDERMAN magazine uitgestuurd wordt, garanderen wij een open rate van 50%.
RESULTATEN
stap 1: SOFT LEAD GENERATION (voor de branded story 'GEZONDE LUCHT PRIORITAIR IN WELDA COMPANY')
137.708
38.711
(28,11 % open rate)
360
stap 3: HARD LEAD GENERATION
Effectief gerealiseerde soft leads o.b.v. de publicatie van de branded content story 'Gezonde lucht prioritair in Welda Company' in meerdere online magazines. Deze soft leads kunnen aangevuld worden met leads van lezers die gerelateerde content hebben gelezen.
Gegarandeerde views o.b.v. soft leads, mocht een dedicated NEDERMANN magazine uitgestuurd worden.
360
180
PMG - MEDIA MET OOG VOOR DE TOEKOMST
Wenst u meer informatie, aarzel niet om Mikaël Vermast te contacteren
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar mik@pmg.be