Leverancier Dirk Mattheus

WIE WIL EEN BEPERKT MAAR EFFICIËNT GAMMA KRANTEN & MAGAZINES VERKOPEN?

NIKS DAN POSITIEVE REACTIES OP INITIATIEF VAN MEDIALAAN - DE PERSGROEP PUBLISHING

MEDIALAAN - De Persgroep Publishing, uitgever van o.a. de kranten Het Laatste Nieuws en De Morgen en weekbladen als Dag Allemaal, Story, Humo en Primo, krijgt steeds vaker de vraag van supermarkten en superettes naar de mogelijkheden om een beperkt aantal kranten en magazines te verkopen. Dat gebeurt via een levering van een lokale krantenwinkel.

 

HOE WERKT HET SYSTEEM?

Een doorlevering bestaat eruit dat u als supermarkt een levering krijgt van een lokale krantenwinkel. Elke dag ontvangt u van de krantenwinkel de kranten en tijdschriften van MEDIALAAN - De Persgroep Publishing. Het voordeel voor een supermarkt is dat men op minder dan 1 meter een beperkt assortiment kan aanbieden met enkel titels met hoge rotatie. Daarbovenop komt dat er amper workload en geen risico's zijn aan dit systeem. Alle onverkochte exemplaren mogen immers terug naar de krantenwinkel.Maandelijks ontvangt de supermarkt een factuur van de krantenwinkel. De commissie bedraagt 10% en u betaalt geen transport- of andere kosten.

NIKS DAN POSITIEVE REACTIES

Broers Hans en Geert Van Brussel baten 4 AD Delhaizes uit in de regio Leuven. Geert: “We zijn rond augustus-september 2018 met dit systeem gestart. Ik kan er alleen maar positief over spreken. De leveringen en de retours zijn stipt. Je hebt amper administratief werk. Het persoonlijke contact met Dirk (krantenwinkel) verloopt perfect. Kortom, een goed systeem voor supermarkten die pers wensen."Ronny Vandeweijer van Spar Retail Erembodegem: “Ik bevestig wat mijn collega vertelt. Ik ben in juli vorig jaar in dit systeem gestapt. De manier van werken en de opvolging is bijzonder makkelijk. Met dit systeem krijg je sowieso toch 10% op de verkochte goederen en dat is heel interessant. De titels die ik krijg zijn voldoende voor een buurtwinkel zoals de mijne.

Broers Hans en Geert Van Brussel (Delhaize)

"Het laatste woord is aan Yasmine Bella, regioverantwoordelijke bij Smatch. “Ik ben in dit systeem gestapt vermits heel wat winkels gelegen zijn in buurten waar geen krantenwinkels meer te vinden zijn. In het voorjaar van 2018 zijn we ermee gestart, vandaag bieden 10 van de 17 winkels waarvoor ik verantwoordelijk ben een pakket kranten en tijdschriften van MEDIALAAN - De Persgroep Publishing aan. We starten telkens met een basispakket: 2 kranten en enkele tijdschriften. Verkoopt een bepaalde titel niet goed, dan mag je die zonder problemen van je lijst schrappen. De onverkochte exemplaren worden 's avonds klaar gezet en 's morgens met de nieuwe leveringen terug meegenomen. En elke maand is er een afrekening. Makkelijker kan echt niet."

VOOR IEDEREEN?

Steve Desmet, salesmanager losse verkoop: “Ik wens te benadrukken dat dit systeem gericht is op supermarkten die vandaag nog geen pers in hun assortiment hebben. Door het wegnemen van elk risico is dit een opportuniteit voor elk van deze punten. Winkels waar reeds pers aanwezig is via AMP blijven op die manier verder beleverd worden."
Wenst u meer informatie over deze manier van werken, neem dan contact op met de verkoopdienst van MEDIALAAN - De Persgroep Publishing.

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PMG COMMUNICATION SOLUTIONS 

PMG COMMUNICATION SOLUTIONS maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.