Quantore schakelt digitaal naar tweede versnelling

Het jaar 2021 sluit Quantore op een positieve noot af, ondanks de COVID-19-crisis die de economie sterk heeft ontwricht de afgelopen twee jaar. De nasleep is nog voelbaar, maar Quantore kijkt vooruit. "Klanten hebben tijdens de pandemie enorm gerekend op online", vertelt CEO Arnold Theuws ons. "We willen met Quantore digitaal naar een tweede versnelling schakelen."

Arnold Theuws Quantore
CEO Arnold Theuws

Op 9 mei ging de Quantore Relatiedag door. Keek u ernaar uit?

Arnold Theuws: "Absoluut. We hebben door de coronapandemie 2 jaar moeten overslaan en hadden nog niet kunnen klinken op ons 100-jarig bestaan en het predicaat 'Koninklijk' dat we naar aanleiding daarvan mochten ontvangen in 2020. Wij keken er dus enorm naar uit, en hetzelfde merkten we bij onze leveranciers en onze leden."

Welke uitdagingen hebben jullie moeten overbruggen in 2021?

Theuws: "In 2021 hebben we heel wat projecten afgerond. Nieuwe ICT-systemen en machines werden geïnstalleerd, en dat heeft de manier van werken soms wel op de proef gesteld. Maar we zijn nu heel tevreden dat alles is geïmplementeerd. Anderzijds kregen we in 2021 ook te maken met enorme prijsstijgingen, schaarste van grondstoffen, problemen met leveringen ... Veel van de problemen die wij kunnen beïnvloeden, zijn al opgelost. Maar het blijft wel een rommelige markt. Heel wat grondstoffen blijven onbeschikbaar, dus we moeten vaak roeien met de riemen die we hebben."

Quantore

Quantore
In 2021 investeerde Quantore fors in de kernsystemen – nieuwe ICT-systemen en machines werden geïnstalleerd

Wat staat er op de planning voor 2022?

Theuws: "Waar we in 2020 en 2021 onze kernsystemen hebben aangepast, gaan we in 2022 de systemen aanpakken waarmee onze leden te maken krijgen. Ook gaan we nog meer aandacht geven aan de e-commerceondersteuning van de leden. We zien dat de online verkopen mede onder invloed van de coronapandemie sterk zijn gestegen. Veel leden zijn meer afhankelijk geworden van het online gebeuren en dat lijkt niet te keren. Daarom gaan we enerzijds onze online marketingsupport en -communicatie voor onze leden verbeteren en anderzijds de commerciële content verder verrijken."

"Toegevoegde waarde heeft ook te maken met kennis. We bieden de medewerkers van onze leden sinds begin 2022 een online kennisplatform aan. Dit platform is ontwikkeld door Novaka (de Nederlandse Bosta) in samenwerking met de grote aanbieders in Nederland en A-merkleveranciers. Productkennis is een belangrijke onderscheidende factor om te concurreren tegen grote ketens en online, dus daarin willen wij onze leden bijstaan. Waar ik blij mee ben, is dat we nu ook Belgische leden toegang kunnen gaan geven tot dit platform."

Dat zijn best ambitieuze plannen.

Theuws: "Zeker, en daar stopt het niet. We willen op de Belgische markt nog verder groeien en zijn nog steeds op zoek naar een vertegenwoordiger voor Vlaanderen en Wallonië. Bij deze plaats ik graag nogmaals een warme oproep. En finaal geven we in 2022 ook veel terug aan onze leden. We hebben een mooie groei gemaakt, en daar mogen onze leden mee van profiteren. Bijna de volledige winst keren we terug uit aan hen. Hiermee geven we in totaal meer dan vijf miljoen euro terug aan leden in 2021. Best een mooi cadeautje, vinden wij, in een tijd dat de leden dit erg goed kunnen gebruiken. Als coöperatie willen we er namelijk alles aan doen om onze leden te helpen in deze toch uitdagende tijden."

KONINKLIJKE QUANTORE
POSTBUS 17
6640 AA BEUNINGEN
+31246781600
info@quantore.com
www.quantore.com

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PMG COMMUNICATION SOLUTIONS 

PMG COMMUNICATION SOLUTIONS maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.