- 05 augustus 2020
- Door Melissa Himpe
- | Bron: Script
Adveo schakelt digitaal in zesde versnelling

Adveo maakt zich klaar voor de toekomst en dat doen ze door digitaal naar een zesde versnelling te schakelen. “De cijfers liegen er niet om”, aldus Robbie Vermeulen, Director Purchasing & Merchandising bij Adveo. “GfK toont aan dat 1 op 3 Belgen online shopt en in Nederland zelfs 50%. Covid-19 heeft dat effect alleen maar versterkt. Op die stijgende vraag willen wij met Adveo verder een antwoord kunnen bieden. Dat doen we op twee manieren. We werken sterk aan onze sociale mediastrategie enerzijds en anderzijds innoveerden we onze online catalogi met bijzondere software.”
Social media
“Ons team werd begin dit jaar versterkt met een social media experte”, aldus Robbie Vermeulen. “Naast de optimalisatie van onze eigen platformen, werken we al geruime tijd aan de ondersteuning van e-commerce partijen, banners, enz. Daarnaast willen we inzetten op de socialemediakanalen om te communiceren met onze klanten via LinkedIn en Facebook. Ook willen we daar de bekendheid van Calipage nog extra promoten. We werken aan een contentkalender en we lanceren ook zelf content waarmee we hopen de eindgebruiker naar de Calipage-website te lokken. Het fijne aan social media is dat het een heel meetbaar medium is. Je ziet meteen de kosten en de resultaten van de ondernomen actie.”
Nieuwe tool maakt catalogi interactief
“Wanneer een meubelgigant als Ikea besluit om geen catalogi meer te drukken maar om alles digitaal te doen, dan moeten wij daar ook over nadenken.” En zo voegde Adveo de daad bij het woord. Sinds eind 2020 kan u naast de printcatalogus ook een digitale versie krijgen. “Nieuw is dat we daar nu een geavanceerde software op hebben losgelaten. Die maakt dat je kan scrollen in de catalogus en dat je jouw bestelling rechtstreeks in de digitale catalogus kan doen. Je kan het aantal aangeven, het in jouw winkelkarretje stoppen en daarna simpelweg verder scrollen. Bij het afrekenen kom je ofwel op de dealerwebsite terecht of, als eindklant van Calipage, op het Calipageplatform. Deze nieuwe tool maakt het proces van bestellen een pak interactiever, sneller en gemakkelijker.”

