De Persgroep blikt terug op sterk jaar

Recordomzet voor uitgever

De Persgroep, actief in Nederland, België en Denemarken, boekte in 2016 een omzet van 1.455 miljoen euro (+9%), een nieuw record in de geschiedenis van de onderneming. De groei is voornamelijk te danken aan overnames die in de loop van 2015 werden gedaan en die voor een volledig jaar meetelden in 2016, zoals die van Wegener in Nederland, Berlingske Media in Denemarken en onder meer Humo en Story in België. De kranten van de groep wisten hun lezersomzet stabiel te houden. De inkomsten uit klassieke krantenabonnementen vielen licht terug, maar dat werd gecompenseerd door een mooie groei uit digitale en hybride (digitaal plus zaterdagkrant) abonnementen. De oplages van de tijdschriften stonden onder druk, maar het is een medium dat nog steeds bijzonder succesvol en winstgevend is. Christian Van Thillo, CEO van De Persgroep: "Fors uitbreiden in een markt die razendsnel verandert, is best risicovol en precies daarom ben ik zo trots op wat we vorig jaar hebben verwezenlijkt. De schaalvergroting is gelukt en we hebben hard gewerkt aan productontwikkeling, verhoging van onze efficiëntie en digitale ontwikkeling."

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PMG COMMUNICATION SOLUTIONS 

PMG COMMUNICATION SOLUTIONS maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.