Toyota vertienvoudigt productie brandstofcelauto's

Nieuwe fabriek voor productie van brandstofcellen

Toyota voorziet een aanzienlijke toename in de vraag naar elektrisch aangedreven voertuigen met een brandstofcel (FCEV). Naar verwachting groeit de vraag van circa 3.000 nu tot minimaal 30.000 auto’s per jaar vanaf 2020. Daarom presenteert het plannen voor twee nieuwe productiefaciliteiten. Behalve een geheel nieuw gebouw voor de massaproductie van brandstofcellen komt er een nieuwe productielijn in een bestaande fabriek om hogedruktanks voor waterstof te produceren. Om meer brandstofcellen te kunnen fabriceren, verplaatst Toyota de productie naar een nieuwe fabriek nabij de Honsha-fabriek in Japan. De productie van de waterstoftanks vindt plaats op een nieuwe productielijn in de nabijgelegen Shimoyama-fabriek. De waterstoftanks worden gemaakt van extra dik koolstofvezel en zijn berekend op de impact van een zware aanrijding. In de auto genereert de brandstofcel elektriciteit uit waterstof en zuurstof. De elektriciteit zorgt dat de elektromotor de FCEV emissievrij aandrijft. Massaproductie van de tank en de brandstofcel is essentieel om de kosten per FCEV te drukken en de beschikbaarheid in de groeiende FCEV-markt te waarborgen. Het bedrijf richt op een wereldwijde afzet van meer dan 30.000 FCEV’s per jaar. In Japan wil het vanaf 2020 per maand minimaal 1.000 exemplaren verkopen en meer dan 10.000 per jaar. 

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PMG COMMUNICATION SOLUTIONS 

PMG COMMUNICATION SOLUTIONS maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.