- 07 november 2024
Ontdek de kracht van content om kwalitatieve leads te genereren
Content is de motor van uw communicatie. In tijden waar potentiële klanten zelf het initiatief nemen en online op zoek gaan naar antwoorden op hun vraag of oplossingen voor hun probleem, is het belangrijk om over relevante, online content te beschikken. Om te beantwoorden aan de noden van de potentiële klant is het echter essentieel dat content een duidelijke meerwaarde biedt, gedeeld wordt via relevante kanalen en makkelijk online vindbaar is. Content is de primaire sleutel om met deze potentiële klanten in contact te komen.
RELEVANTE CONTENT
Content is pas relevant als ze inspireert, informeert en praktisch voorthelpt. Door waardevolle content aan te bieden kan u zich op een geloofwaardige manier profileren als expert binnen uw vakgebied. U wint zo het vertrouwen van potentiële klanten en legt de basis voor een langdurige samenwerking. De kwaliteit van de content, de context waarin ze kadert en de kanalen waarop ze gedeeld wordt, bepalen het succes van de campagne en de kwaliteit van de leads die hieruit voortvloeien.
MAAK CONTENT AFGESTEMD OP DE BEHOEFTEN VAN DE POTENTIELE KLANT
Analyseer de noden en behoeften bij potentiële klanten en stem uw content daarop af. Ga niet zomaar voor content in de vorm van brochures of productfiches.
Deel uw kennis en ervaring en bied zo relevante informatie die helpt bij het oplossen van problemen of bij het nemen van beslissingen.
INTEGREER UW BRANDED CONTENT IN DE JUISTE VORM EN CONTEXT
Kies de juiste context voor het verspreiden van uw content bij uw doelgroep en zorg ervoor dat uw content aansluit bij de look-and-feel van het gekozen medium. Het verhoogt het vertrouwen en versterkt de aandacht van het publiek.
DEEL UW CONTENT VIA RELEVANTE KANALEN
Breng uw content tot bij uw doelgroep door deze te delen op relevante kanalen. Eigen mediakanalen zijn hierbij een
mogelijkheid als uw doelgroep reeds vertrouwd is met uw bedrijf.
Als u een nieuwe doelgroep wenst aan te spreken, integreer uw content dan binnen het aanbod van gespecialiseerde vakmedia.
HIGH QUALITY LEAD GENERATION
Zodra uw content gelezen wordt, kan de lead generation beginnen en kan u deze potentiële klanten op een professionele manier benaderen. Hierbij kan u de extra informatie, uw aanbod, content, promo afstemmen op de behoeften die u kan afleiden uit de primaire content. Uw kans op actie en conversie naar hard leads wordt op deze manier vele malen versterkt.
Wenst u meer informatie, aarzel niet ons te contacteren
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be