Hoe informeren over uw nieuwe producten

Het coronavirus houdt iedereen nog steeds in de greep. Beurzen, sectorevenementen, demodagen ... werden compleet geannuleerd of verzet naar een latere datum dit of volgend jaar. Ook vertegenwoordigersbezoeken worden tot op vandaag nog steeds tot een minimum beperkt. Het wegvallen van deze fysieke bijeenkomsten betekent voor uw prospects en klanten eveneens een gemiste kans om nieuwe producten te ontdekken en te leren kennen. Nu fysieke contacten zoals vertegenwoordigersbezoeken tot een minimum beperkt zijn en het zelf fysiek op zoek gaan naar nieuwe producten via beurzen, events ... bijna onmogelijk is, peilde PMG  hoe uw klanten en prospect  het liefst worden geïnformeerd over nieuwe producten.


ALTERNATIEVEN

Ondertussen duiken er heel wat online initiatieven op om nieuwe producten onder de aandacht te brengen van hun doelgroep:

  • Een productvoorstelling via tekst en foto’s
  • Een productvoorstelling via een videochat met een producent/leverancier
  • Een productvoorstelling via een video
  • Een productvoorstelling via een sample die wordt opgestuurd
  • Een virtueel event met presentatie van nieuwe producten

Welke alternatieven zijn nu het meest populair en wat zijn de voorkeuren per sector. 

alternatieven informeren producten

Algemene conclusie

Video is met een consistente 40% overduidelijk het populairste medium bij onze lezers wanneer ze willen geïnformeerd worden over nieuwe producten. Daarnaast stellen ze een productvoorstelling aan de hand van een tekst geïllustreerd met foto's vandaag nog sterk op prijs en zien we dat ze ongeveer evenveel belang hechten aan testen via samples om kennis te maken met producten. Tot slot blijkt dat bij 1 op 8 respondenten zowel een virtueel event als een een videochat een volwaardig alternatief bieden om nieuwe producten te ontdekken.

CONCLUSIE PER SECTOR

De resultaten blijven wel nog steeds sterk afhankelijk van de sector.

  • Video is over alle sectoren heen het meest populair met een consistente 40%.
  • Tekst & foto's zijn in de bouwsector en de retailsector ook nog steeds geliefd (20%).
  • 23% van de industriële- en foodsector verkiezen sampling/testing boven andere productvoorstellingen.
  • Een virtueel event wordt vooral gesmaakt in de foodsector (18%).
  • Vooral in de industrie- en retailsector staan ze meest open voor productvoorstellingen via videochat (15%).


OPLOSSINGEN om uw product voor te stellen

Professional Media Group biedt uitgebreide mogelijkheden om uw doelgroep te informeren over uw aanbod:

PRODUCTSPOTTER

PRODUCTSPOTTER is een veilige totaaloplossing om uw product op zeer korte termijn te introduceren bij uw doelgroep. De all-in package bundelt alle voordelen van een fysieke productvoorstelling in één pakket: 
video + tekst en video + videocontacttool

ONTDEK ALLE VOORDELEN VAN PRODUCTSPOTTER

BRANDED news & STORies

BRANDED NEWS & STORIES laten toe om op geloofwaardige en regelmatige basis extern te communiceren over uw bedrijf, producten en diensten. Door uw doelgroep regelmatig te informeren over de oplossingen die u aanbiedt, wordt u steeds relevanter voor uw doelgroep, bouwt u vertrouwen op en draagt u bij tot een positieve brand engagement.

ONTDEK DE MOGELIJKHEDEN VAN BRANDED NEWS & STORIES

Gregory SmetWenst u meer informatie, aarzel niet om ons te contacteren 
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be

Meer weten over

BUSINESS SOLUTIONS

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PMG COMMUNICATION SOLUTIONS 

PMG COMMUNICATION SOLUTIONS maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.