HOE doelgericht adverteren

addressable marketing

slim adverteren met addressable TOOLS

Daar waar een adverteerder bij traditionele advertising vaak een groot deel irrelevante en dus onbruikbare contacten of gebruikers kan bereiken, verhoogt addressable advertising aanzienlijk het bereik van enkel de geïnteresseerden. Addressables zijn de zijwielen van elke adverteerder. 

Maar wat zijn die figuurlijke zijwielen?

Een addressable is een direct marketing techniek om een gerichte boodschap over te brengen per contact of per geselecteerde doelgroep. Op deze manier haalt u het grootste rendement op uw communicatiebudget. Addressable data zijn opgebouwd uit de analyse van een gespecialiseerde databank waarvan de adressen én de interesses van de individuen gekend zijn. Zo kunnen op basis van postcodes, interesses en leeftijden consumenten worden aangesproken met gepersonaliseerde boodschappen. Bij bedrijven kan er bijkomend worden geselecteerd op omzet, btw en werknemersaantallen. De adverteerder richt zijn reclame tot een specifieke geselecteerde doelgroep. Hij voorkomt de verspilling van het marketingbudget en verhoogt de doeltreffendheid ervan.specifieke_content

GESPECIALISEERDE CONTENT = INTERESSES Detecteren

DOBBIT TV ADDRESSABLE AVANT LA LETTRE!

Belgische (VER)BOUWERS kijken DOBBIT TV. Product Placement en/of reclame rond een uitzending is addressable adverteren, voor (ver)bouwers, avant la lettre. 15% van de kijkers zijn vakmannen, en 70% van de kijkers is effectief aan het (ver)bouwen.

DOBBIT ONLINE MAGAZINES = 250.000 BOUWERS & VERBOUWERS 

DOBBIT Online Magazine is de Addressable tool bij uitstek.
De wekelijkse magazines worden gelezen door 250.000 bouwers en verbouwers. Het standaard online magazine heeft een unieke openrate van 33-35%. Wanneer we selecteren op basis van wat de bouwers en verbouwers gelezen hebben, dan kan de openrate oplopen tot 70% of zelfs hoger.

33 PMG ONLINE MAGAZINES MET SELECTIEVE CONTENT NAAR EEN SELECTIEVE DOELGROEP

De 33 PMG Online Magazines worden gelezen door de bedrijfsleiders en beslissingsnemers bij 467.000 KMO's.
De 2-wekelijkse standaard online magazines hebben een openrate van 30-33%. Wanneer er een selectie gemaakt wordt op basis van de content, dan kan de openrate oplopen tot 50% en meer.
Naast de selectie op content kunnen deze online magazines ook worden geselecteerd op:
- Postnummer
- Toegevoegde waarde of omzet
- Aantal werknemers

ADDRESSABLE MAILING & SAMPLING

Door via de online magazines een voorafgaande bevraging te doen, kan er ook een volledig GDPR-proof contactenbestand worden opgebouwd om klassieke direct marketing acties op te zetten.
Versturen van catalogussen en product samples zijn hier de meest voor de hand liggende toepassingen.

Aan de slag met PMG addressables

Addressable branded stories, addressable mailings en addressable sampling zijn de meest budgetvriendelijke tools om als adverteerder mee aan de slag te gaan.

b2b-CASES:

PMG beschikt over de mogelijkheid om binnen 467.000 online lezers de juiste Buyer Persona te selecteren.

Naast het uitvoeren van voorafgaande e-survey kan PMG ook de leesdata analyseren om de selectie van de ideale Buyer Persona optimaal te verfijnen.  

Case 1: autofabrikant stelt hybride fleetwagenpark voor

hybride wagen

DOEL: Een autofabrikant wil zijn hybride fleetwagenpark voorstellen aan kmo's die meer dan 5 werknemers in dienst hebben. Verder wil hij de zaakvoerders van zijn 20 belangrijkste dealers hun garage en hun services persoonlijk laten voorstellen. Voor elke hoofdverdeler beschikt de autofabrikant over een klantenzone op basis van de postcodes.

PMG creëert addressable content en maakt de mediaselectie om zo aan de hand van de advertenties zoveel mogelijk geïnteresseerden te bereiken. 

UITVOERING: Het kmo online abonneebestand wordt geselecteerd op minstens 5 werknemers en op basis van de postcodes worden 20 clusters samengesteld.
PMG ContentLab adviseert en creëert de  Branded Stories om de hybridewagens, fleetconditites en services voor te stellen.
Er wordt bij elke dealer een branded native video opgenomen met een persoonlijke boodschap van de concessiehouder naar de online abonnees binnen zijn sector.
Eventuele interesse kan worden omgezet in een onmiddellijke sales lead via een klassiek formulier of via een videochat met de verkopers van de concessiehouder.

 

Case 2: verzekeringsmaatschappij presenteert nieuwe formule

arbeidsongeval

DOEL: Een verzekeringsmaatschappij wil een nieuwe arbeidsongevallenverzekering voorstellen.

ADVIES: De verzekeringsmaatschappij moet adverteren naar kmo's met voldoende arbeiders die behoefte hebben aan een meer gespecialiseerde arbeidsongevallenverzekering dan voor bedienden. In deze case kan de verzekeringsadviseur de klanten per provincie adviseren.

UITVOERING: De verzekeringsmaatstchappij selecteert binnen de PMG-vakbladen de bedrijven met meer dan 10 arbeiders.
PMG ContentLab produceert een Branded Story met een algemene voorstelling van het product. Voor elk geselecteerde online magazine worden de mogelijkheden van de verzekering aangepast aan de specifieke risico's binnen de doelgroep. Schrijnwerkers lopen meer risico's dan arbeiders binnen een voedingsbedrijf. Aan de hand van praktische voorbeelden met getuigenissen van zaakvoerders worden de lezers zich bewust van de risico's binnen hun eigen bedrijf. Bij interesse kan de zaakvoerder een whitepaper downloaden en/of via een klassiek formulier of online videochat contact opnemen met de provinciale verzekeringsadviseur.

B2C-CASES

Naast de analyse van wat de 250.000 Dobbit online lezers gelezen hebben, kan er ook extra data worden verzameld via e-surveys en wekelijkse polls.

In tegenstelling tot de b2b-cases kan de doelgroep (in eerste instantie) niet worden verfijnd op locatie, tenzij we via voorafgaande surveys en polls GDPR-proof data verzamelen.

Hieronder beschrijven we aan de hand van een specifieke case hoe een addressable campagne voor een b2c-bedrijf concreet kan worden opgesteld.

Case 3: B2C Addressable SAMPLINGBOX

keukensampling

Een keukenfabrikant heeft een 'discovery box' ontwikkeld ter ontdekking van zijn keukenassortiment. In het Dobbit online magazine worden de allernieuwste trends van de fabrikant uit de doeken gedaan via een Branded Story met daarin een videopresentatie die gepresenteerd wordt door de hoofdinterieuradviseur van de keukenfabrikant. Tevens heeft de online Dobbit-lezer na het bekijken van de video de mogelijkheid om een 5-tal vragen in te vullen en zijn adresgegevens achter te laten. Als beloning stuurt PMG een addressable sampling de 'discovery box' op met daarin een kookboek, een vipuitnodiging in zijn lokale keukentoonzaal en enkele leuke gadgets.

Gregory SmetWenst u meer informatie, aarzel niet om ons te contacteren 
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be

Meer weten over

BUSINESS SOLUTIONS

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PMG COMMUNICATION SOLUTIONS 

PMG COMMUNICATION SOLUTIONS maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.