- 10 februari 2020
DEBIC COMMUNICATIECASE
DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN ROOM IN DE KIJKER ZETTEN
DOELSTELLING
Klanten verleiden om gebak te kopen, dat doen bakkers en patissiers vooral met de afwerking. Room is hier een onmisbaar ingrediënt en vraagt om de allerbeste kwaliteit. Met de DEBIC patisseriespecialiteiten zit de bakker altijd goed en tilt hij elke creatie naar een hoger niveau! Deze Debic case wil de toegevoegde waarde van Debic room en originele technieken, tips en tricks voor een stijlvolle afwerking van patisserie in de kijker zetten.
UITWERKING
stap 1: SOFT LEAD GENERATION
Een branded content story & video over de DEBIC patisseriespecialiteiten en een creatieve toepassing werd gecreëerd en als story item opgenomen in het online magazine van Bakery. De branded content story biedt een originele oplossing, incl. video, tips & tricks, voor de realisatie van de Swirl, een stijlvolle en indrukwekkende afwerking van patisserie.
BRANDED STORY & VIDEO DEBIC
Er werden meerdere branded content stories verspreid met extra, originele afwerkingstechnieken:
- Quenelles
- Spiral
- Rosette
stap 2: PRINT VISIBILITY
DEBIC ondersteunt zijn online marketingactiviteiten ook met productgerichte advertenties in het vakblad Bakery om het product extra visibiliteit te geven, het bereik te optimaliseren en de impact te verhogen.
ADVERTENTIE DEBIC
stap 3: HARD LEAD & TRAFFIC GENERATION
In juni werd er een dedicated DEBIC magazine uitgestuurd naar alle soft leads. Het dedicated DEBIC magazine richt zich naar alle online lezers die eerder bovenvermelde story 'Swirl: uw extra t(r)oef' als andere DEBIC content of gerelateerde content hebben gelezen. Doelstelling was om de soft leads te converteren naar hard leads door te focussen op het tijdelijke aanbod van de DEBIC spuittechniekenspecial en een gratis spuittechniekenkit bij de bestelling van 3 colli.
DEDICATED DEBIC MAGAZINE
RESULTATEN
stap 1: SOFT LEAD GENERATION (voor branded story 'Swirl: uw extra t(r)oef')
8.532
2.091
(24,51% open rate)
76
stap 3: HARD LEAD GENERATION
735
323
(44% open rate)
PMG - MEDIA MET OOG VOOR DE TOEKOMST
Wenst u meer informatie, aarzel niet om Kris Decaestecker te contacteren
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar krd@pmg.be