- 01 september 2019
- | 2 min. leestijd
PROVEN RESULTS
KÄRCHER COMMUNICATIECASE:
KRAAKNETTE PRODUCTIE BINNEN INDUSTRIËLE OMGEVING
DOELSTELLING
Kärcher wil een specifieke productgroep industriële reinigers voorstellen en de aspecten met toegevoegde waarde belichten:
– verhoogde efficiëntie
– diverse bestrijding van stof, liquide middelen, hout- en metaalschilfers
– preventief
Kärcher wil ook faciliteren tot keuze juiste industriële reinigers.
De resultaten van de communicatie moeten meetbaar zijn.
DOELGROEPEN
De doelgroep van deze productgroep industriële reinigers situeert zich in de schrijnwerk- en industriesector.
Online magazines die van toepassing zijn voor deze communicatiecase:
- primaire doelgroep: online abonees van TIM + Metallerie + Schrijnwerk
- secundaire doelgroepen: online abonnees van NPT, Motion Control, Lubri Technics, Carfix, Pump Technics, Power Technics en Food Process
In totaal betreft dit 10 online magazines die hiervoor in aanmerking komen.
UITWERKING
LEAD GENERATION
NATIVE STORY
Een native story belicht 2 toepassingen van industriële stofzuigers voor de reiniging en het onderhoud van machines binnen specifieke sectoren en geeft ook de criteria voor een juiste keuze van een industriële reiniger mee. Deze native story werd opgenomen in de selectie van 10 online magazines.
LEES NATIVE STORY INDUSTRIELE STOFZUIGERS
BRANDEND CONTENT STORY
Een branded content story van Kärcher werd opgemaakt en als story item geïntegreerd in een native story over industriële stofzuiger alsook opgenomen in een selectie van online magazines.
De branded story lichtte aan de hand van specifieke eigenshappen twee industriële Kärcher reinigers toe voor het verwijderen van zowel vloeistoffen, spaanders, oliën als stofresten. Het geheel werd ondersteund met een video.
LEES BRANDED STORY KÄRCHER
LEAD CONVERSION
Er werd tenslotte een dedicated KÄRCHER magazine uitgestuurd naar alle soft leads. Het dedicated KÄRCHER magazine richt zich naar alle online lezers die eerder bovenvermelde native en branded content story hebben gelezen als andere gerelateerde content. Doelstelling was om de leads te converteren naar hard leads door het aanbieden van een gratis demo van Kärcher toestellen als oplossing rond stof en liquide vloeistoffen.
LEES DEDICATED KÄRCHER MAGAZINE
RESULTATEN
LEAD GENERATION
174.590
53.850
(30,8% open rate)
1.035
LEAD conversion
Leads o.b.v. alle online lezers die eerder bovenvermelde native en branded content story hebben gelezen als andere gerelateerde content.
4.133
1.420
155
(traffic naar formulier gratis demo)
Wenst u meer informatie, aarzel niet ons te contacteren
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be