- 01 september 2019
- | 2 min. leestijd
SIKKENS COMMUNICATIECASE
VERFOPLOSSINGEN IN DE KIJKER ZETTEN
DOELSTELLING
Sikkens beschikt over een breed assortiment aan innovatieve producten voor de professionele schilder-decorateur. Elk product biedt door zijn toepassing een unieke toegevoegde waarde aan specifieke projecten. Deze Sikkens Case betreft het promoten van de eigenschappen en voordelen van de SIKKENS producten.
UITWERKING
stap 1: LEAD GENERATION
Een branded story over de SIKKENS binnenmuurverf Alphacryl Morpha werd opgemaakt en als story item geïntegreerd in een native story over de vereisten van binnenmuurverf. Onderaan de native story staat ook nog het merk vermeld in de leverancierslijst tevens met link naar de SIKKENS branded story.
De native story als de branded story werden verspreid via het online magazine van Decoratie.
De native story werd overigens ook opgenomen in het online magazine van Schrijnwerk en Projecto/Architect.
BRANDED STORY SIKKENS
stap 2: PRINT VISIBILITY
De branded story toegespitst op de ideale binnenmuurverven werd vervolgens ook overgenomen op 2 redactionele pagina's in het vakblad Decoratie zodoende dit specifiek product extra visibiliteit te geven, het bereik te optimaliseren en de impact te verhogen.
PRINT ARTIKEL SIKKENS (p.22)
SIKKENS ondersteunt zijn online marketingactiviteiten verder ook steeds met productgerichte advertenties op de cover en/of de binnenpagina's in het vakblad Decoratie.
stap 3: LEAD CONVERSION
In mei werd er een dedicated SIKKENS magazine uitgestuurd naar alle soft leads. Het dedicated SIKKENS magazine richt zich naar alle online lezers die eerder bovenvermelde story 'Alphacryl Morpha: de ideale binnenmuurverf bij uitstek' als andere SIKKENS content of gerelateerde content hebben gelezen. Doelstelling was om de leads te converteren door ze te laten inschrijven voor de SIKKENS nieuwsbrief en ze zo rechtstreeks op de hoogte te houden van de laatste trends en ontwikkelingen bij SIKKENS.
DEDICATED SIKKENS MAGAZINE
RESULTATEN
stap 1: LEAD GENERATION (voor branded story 'Alphacryl Morpha: de ideale binnenmuurverf bij uitstek')
57.432
15.658
(27,26 % open rate)
414
(0,72 % clickthrough cfr. oplage)
stap 3: LEAD conversion
4.063
2.162
(53 % open rate)
(3,5 % clickthrough cfr. oplage)
PMG, UW COMMUNICATIEPARTNER VOOR ALLE BOUWACTOREN
Wenst u meer informatie, aarzel niet om Gorik De Dobbelaere te contacteren
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar god@pmg.be